Met mijn grote onderwijs hart en de vele jaren ervaring in het onderwijs ben ik in staat om mee te kijken naar hulpvragen vanuit leerkrachten/schoolleiders en ouders. Het is een driehoek waarin we samen kijken wat het beste is voor het kind.
Het coachen van kinderen binnen de basisschool gaat vanuit een hulpvraag van de leerkracht en/of school. We gaan samen kijken wat het kind nodig heeft en welke doelen er behaalt mogen worden. Coachen bestaat uit kijken naar het welbevinden, waar staat het kind academisch en welke vaardigheden gaan er geoefend worden. Graag kijk ik door een systemische bril om te kijken welke onderstroom er ligt bij de hulpvraag. Voor meer info over systemisch werk klik hier
Ik werk hulpvraaggericht en oplossingsgericht. De begeleiding is op maat. Het ligt volledig aan de behoeften van de leerling, of er een korte of lange periode van remedial teaching plaatsvindt, of dit in groepjes of individueel aangeboden wordt, hoe er gewerkt wordt en of er in de klas of buiten de klas gewerkt wordt.
Ik streef naar vroegtijdige signalering, waarop snelle, lichte oplossingen volgen.
Uniek is de combinatie van remedial teaching en kindercoaching. Er wordt met de leerling en de leerkracht een gesprek gevoerd, waarin we samen de doelen stellen die we willen bereiken. Hierbij wordt naast het academisch leren ook altijd aandacht besteed aan het sociaal-emotioneel leren.
De remedial teaching of coaching kan ook voor enkele sessies ingehuurd worden. Zo kunnen sommige hulpvragen al in enkele sessie beantwoord worden. Graag betrek ik ook ouders erbij zodat er zo breed mogelijk wordt samengewerkt om de doelen te bereiken.
Mijn expertise is het jonge kind.
Tarieven op aanvraag van de arrangementen.